Saturday, December 27, 2008

IGPIS rakamkan takziah atas pemergian Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan Tuanku Ja'afar ibni Almarhum Tuanku Abdul Rahman



IGPIS ingin merakamkan rasa dukacita dan takziah atas pemergian pemerintah negeri yang berjiwa rakyat dan amat dihormati, Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan Tuanku Ja'afar ibni Almarhum Tuanku Abdul Rahman yang mangkat pagi semalam.

Jenazah Almarhum dibawa Ke Seri Menanti dari Hospital Tuanku Ja'afar, Seremban petang semalam untuk penghormatan terakhir oleh kerabat diraja, pemimpin dan orang ramai mulai hari ini.

Istiadat pengebumian baginda akan diadakan esok (Isnin) selepas solat asar.

Almarhum Tuanku Ja'afar, 86, mangkat di hospital tersebut kira-kira 11.45 pagi semalam selepas mengadu sakit kepala dan tidak selesa.

Satu persidangan akan diadakan hari ini di antara Undang Yang Empat dan Tunku Besar Tampin serta Menteri Besar Dato' Seri Mohamad Hasan untuk memilih pengganti Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan.

Pelantikan Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan yang baru akan diumumkan pada Isnin ini sebelum jenazah Almarhum Tuanku Ja'afar disemadikan di makam diraja Seri Menanti

No comments:

Post a Comment