Saturday, May 29, 2010

Buku Yang Mesti Dimiliki




Tajuk: Tokoh - Tokoh Gerakan Islam Abad Moden Siri 2
Penerbit : Jundi Resources
Cetakan Pertama : May 2010
Harga : RM25 (Semenanjung) dan RM27 (Sabah/Sarawak)

Buku ‘ Tokoh - Tokoh Gerakan Islam Abad Moden Siri 2 ’ merupakan karya terbaru tulisan Ust Riduan Mohamad Nor bersama Ust Zainudin Hashim. Karya ini merupakan rentetan daripada keluaran yang pertama yang diterbitkan pada 2009.

Buku ini memaparkan latar belakang dan perjuangan yang dilakukan oleh tokoh-tokoh Islam di seluruh dunia. Antara tokoh yang dapat dinyatakan di sini ialah seperti Dr. ‘Aidh al-Qarni, Dr Abdul Karim Zaidan, Sa’id Ramadan, Ust Fadzil Noor, Syeikh ‘Izzuddin al-Qassam, Ismail Haniyyeh, Khaled Masy’al, Dr Zakir Naik, Dr Tariq Ramadan, Dr Muhamad Natsir, dan Prof Dr Zulkifli mohammad. Mereka adalah antara beberapa tokoh sahaja yang dapat dicatatkan di sini yang terdapat dalam buku ini.

Kehidupan yang dilalui oleh setiap tokoh sehingga menjadi seorang tokoh Islam dan segala mehnah yang dihadapi oleh mereka untuk memperjuangkan Islam telah diulas oleh kedua-dua orang penulis ini. Apabila kita menghayati cabaran yang dikenakan ke atas mereka, kita merasakan cabaran yang kita hadapi terlalu sedikit jika hendak dibandingkan dengan mereka. Secara tidak langsung ianya akan meningkatkan semangat juang kita untuk terus memperjuangkan agama Allah dan menjalankan tugas kita sebagai seorang pendakwah atau pendidik. Setiap tokoh disertakan dengan gambar untuk membolehkan kita mengenali wajah seorang tokoh Islam.

Ilustrasi luaran dan dalaman buku ini lebih menarik berbanding dulu. Buku ini setebal 229 muka surat. Buku ini dijual dengan harga RM25 (Semenanjung) dan RM27 (Sabah/Sarawak). Sahabat juga boleh dapatkan buku ‘Cinta di Langit Gaza’ yang berharga RM20 (Semenanjung) dan RM25(Sabah/Sarawak). Buku ini telah diulas pada posting yang lalu.

Sahabat boleh dapatkan dengan harga asal buku tanpa bayaran pos penghantaran. Bayaran boleh dibuat melalui akaun Maybank atau Bank Islam.

Jika berminat untuk mendapatkan buku ini, bolehlah menghubungi KHAIRUDIN di nombor 013-2003297.

Marilah kita menggunakan sedikit rezeki yang ada untuk membeli saham akhirat.

No comments:

Post a Comment